TEDAVİLER

UZMANLIK ALANLARI

Panik Atak

Panik atak, aniden bastıran, 10 dakika içinde en yüksek düzeye çıkabilen, yoğun korku halidir.
Panik atak belirtileri;
  • Çarpıntı, kalp atımlarının duyumsanması,
  • Terleme,
  • Titreme, sarsılma,
  • Nefes almada zorluk ya da boğuluyor gibi olma,
  • Soluğun kesilmesi,
  • Göğüs ağrısı, göğüste sıkıntı hissi,
  • Bulantı ya da karın ağrısı,
  • Baş dönmesi ya da bayılacak gibi olma,
  • Kontrolünü kaybetme korkusu,
  • Ölüm korkusu,
  • Elde ayakta uyuşma ya da karıncalanma,
  • Üşüme ya da ateş basmaları,

Kekemelik

Sesli konuşmada sözcüklerin akışında yineleme, takılma, solunum tutuklukları, kas gerilimi gibi nedenlerle engellenip kesintiye uğraması halidir.
Her kekemelik birbirinden farklıdır. Gruplar halinde kekemelikler;
  • Seslerin, hecelerin, sözcüklerin ve cümlelerin normal sayılabilecek şekilde tekrar edilmesi; ta- ta-..tamam, pe-pe-..peki, ben - ben- ben de gideceğim... gibi.
  • Sözcüklerin tamamlanmadan bırakılması.
  • Düzensiz solunum ve kararsız konuşmayla ortaya çıkman ani vurgu ve patlamalar.
  • Seslerin olağandışı uzamaları z z z zarf gibi.
  • Konuşmanın akıcılığı ve ritmi bozulmakla birlikte yüzde gerilim, kaş-göz oynaması.
Kekemeliğin nedenleri oldukça çoktur ve tek bir nedene bağlı olarak ortaya çıkmadığı bilinmektedir. Kekemelik yapısal bir bozukluk olabileceği gibi çevresel nedenler de bu durumu tetikleyebilmektedir.

Depresyon

Depresyon kendine güvenin yiterek duygusal, zihinsel ve bedensel anlamda uyaranlara karşı duyarlılığın azalması ile kendisini gösteren ciddi ama tedavi edilebilir bir ruhsal hastalıktır. En dikkat çekici özelliği çöktü, mutsuz ruh hali ve hiçbirşeyden zevk almama gibi belirtiler göstermektedir. Depresyondaki kişi karamsar ve ümitsizdir. Eskiden severek yaptığı şeylerden bile keyif almaz, kendini yalnız hisseder. Çevresine faydası azalır ve ilgisiz davranışlar gösterir. Depresyon kişinin günlük yaşantısına engel olduğu gibi, zihinsel ve bedensel faaliyetlerini de aylarca olumsuz etkileyebilir.

Depresyon her yaşta görülebilir, ama genellikle gençler ve kadınlarda daha yaygındır. Depresyon ve anksiyete bozuklukları genellikle birlikte görülür ve kişilerde intihar düşüncesi de büyük oranda artabilir. Depresyonun sıradan sıkıntılardan ayırılıp, zamanında fark edilmesi ve tedavi sürecine geçilmesi büyük önem arz eder.

Aile Terapisi

Aile bireylerinden birinin ya da birkaçının sorunu doğrultusunda tüm ailenin, en azından kısmen sorumlu olduğu düşünülen aile bireylerinin tümünün davranışlarındaki değişikliklerin, sorunlu olan birey kadar diğer aile bireyleri için de yarar sağlayacağı görüşü üzerine uygulanan bir grup terapi türüdür.

Çocuk-Ergen Terapisi

Çocukluk ve ergenlik döneminde oluşabilecek duygusal ve davranışsal sorunların çözülmesi, sağlıklı gelişimin oluşabilmesi için gereken bir süreçtir. Gelişimsel sürecin kendine özgü güçlükleri vardır. Bunların hangisinin sorun olduğuna karar vermek gerekir.

Büyüme sürecinde sorunlar oluşmaya başladığında çocuk ve ergenin duygusal, zihinsel, aile veya okul yaşantısında bozulmalar meydana gelir. Yaşının gerektirdiği davranışları sergileyememeye başlar.

Görüşmelerde hedef, çocuk ve ergenin kendini rahat ve güvende hissetmesi, terapistine güvenmesi anlaşıldığının hissedilmesidir. Bu ilişkinin geliştirilmesi çocuk ve ergenin kendini daha iyi ifade etmesine ve terapinin yararlı bir şekilde ilerlemesine yardımcı olmaktadır.

TEDAVİ YÖNTEMLERİ

Alexander Pratik Yetenek Testi